Understanding Jewish Art Jewishly: A Rationale and a Model for Including Jewish Art in Canadian Post-Secondary Coursework Interprétation juive de l’art juif : un motif et un modèle d’inclusion de l’art juif dans les cours postsecondaires au Canada

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Jennifer Eiserman

Abstract

Abstract: This paper surveys literature in art education that explores cultural inclusivity. It then surveys Jewish Canadian history in order to provide a sketch of the cultural context, providing a rationale for teaching Jewish art at Canadian universities. A brief history of the nature of Jewish art and its relationship to that of the dominant cultures in which Jews have lived will be described.  It proposes a model for teaching Jewish art and art by Jewish artists in Canadian universities that can provide students with opportunities to truly understand the cultural context in which this work is created, using Israeli-Canadian Sylvia Safdie’s Dust as an example.


Keywords: Diversity; Inclusivity; Jewish Art; Sylvia Safdie. 


Résumé : Cet article se penche sur la littérature du domaine de l’enseignement des arts qui traite d’inclusivité culturelle. On y explore ensuite l’histoire juive canadienne pour dresser un tableau du contexte culturel et fournir un motif d’enseigner l’art juif dans les universités canadiennes. Y sont décrits un bref historique de la nature de l’art juif ainsi que sa relation avec les cultures dominantes au sein desquelles évoluent les Juifs. L’article propose un modèle pour enseigner dans les universités canadiennes l’art juif et des œuvres réalisées par des artistes juifs. Ce modèle permet aux étudiants de mieux comprendre le contexte culturel dans lequel ces œuvres sont créées, notamment *Dust*, œuvre de l’israélo-canadienne Sylvia Safdie.


Mots-clés : diversité, inclusivité, art juif, Sylvia Safdie.

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Author Biography

Jennifer Eiserman, University of Calgary

Assoociate Professor

Department of Art

 

 

References

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